22 September 2014,
 0

Intr-o lume in care nu conteaza atat de mult pe cine cunosti tu, ci, mai degraba, cine te cunoaste pe tine si afacerea ta, networking-ul se contureaza ca esential. Poate ca acest cuvant in sine nu va spune foarte multe, dar el simbolizeaza esenta tuturor eforturilor de lobby si de construire a unor relatii de afaceri. Iata, asadar, ce trebuie sa stii despre networking pentru a-ti face afacerea mai sustenabila si mai solida in acest secol in care totul se misca intr-un ritm ametitor.

Networking-ul, a carui denumire deriva din englezescul „network”, care inseamna retea, defineste practic un cumul de procese si strategii prin care un individ isi extinde reteaua de contacte profesionale. Fara indoiala, networking-ul este cea mai eficienta metoda de a te face cunoscut si de a pastra legatura cu potentialii parteneri de afaceri.

Asadar, networking-ul se rezuma la generarea, dezvoltarea si mentinerea unor relatii prin care sa iti castigi autoritatea si credibilitatea in domeniul pe care il reprezinti. Evident, pentru a obtine toate acestea ai nevoie de o strategie pe termen lung, foarte bine gandita, care presupune, pe langa proactivitate, si destul de multa rabdare.

Inainte de asta insa, haideti sa punctam cateva motive incontestabile pentru care networking-ul este esential. Acestea ar fi:

  • 1Posibilitatea de a obtine informatii de calitate, in cel mai scurt timp, de la persoane competente si influente;
  • 2Posibilitatea de a descoperi si de a pune in practica noi metode de promovare, marketing si vanzari;
  • 3Contextul de a-ti construi o imagine vie si influenta in ochii celor pe care ti-i doresti parteneri de afaceri;
  • 4Sansa de a-ti dezvolta afacerea si de a fi mereu cu un pas inaintea competitorilor;
  • 5Acces la colaborari avantajoase pe termen lung.

Fara indoiala, toate aceste argumente sunt mai mult decat convingatoare. Si atunci, cum facem networking inteligent? Spre exemplu, putem oferi catre clienti obiecte promotionale personalizate.

Din fericire, la acest capitol nu trebuie sa lucram foarte mult personal, in sensul ca exista deja o tendinta in crestere de organizare, si la noi, a unor activitati si evenimente de networking. Acestea sunt, practic, grupuri tematice, publice, cu un scop declarat si cunoscut, la care diferiti indivizi pot adera, in schimbul unei taxe de participare. Odata deschisa o astfel de poarta, abia de acolo incepe munca provocatoare pentru cel care doreste sa se faca remarcat.

In alegerea unui grup de networking este foarte important totusi sa urmarim structura grupului, facilitatile oferite, modul in care decurg intalnirile si raportul costuri beneficii care rezulta efectiv din aderarea noastra la grup.

Evident, acestea se observa in timp, timp in care va trebui sa lucrati si la modul in care ne prezentam personal in acel colectiv. Pentru ca totul, de la tinuta, mers, pozitie, gesturi, si chiar… parfum, pana la ceea ce spuneti si modul in care o spuneti vor cantari in imaginea pe care ne-o cream. Pana la urma, oamenii fac afaceri cu oameni pe care ii plac, pe care ii apreciaza si in care se incred. Iar cand vine vorba de incredere, micile detalii fac adesea diferenta!

-->