11 July 2014,
 Off

Daca stam sa analizam putin succesul marilor firme, se pare ca acesta se datoreaza resurselor umane. Iar rolul de manager trece dincolo de organizare si planificare a sarcinilor la cel de motivare si creare a mentalitatii firmei. Un manager nu are rolul unui psiholog dar este necesar sa-si cunoasca angajatii si sa fie capabil sa-i motiveze.

Motivatia la locul de munca are cel putin 3 seturi de variabile.

Caracteristicile individului

Interese
Atitudine
Nevoi

Caracteristicile postului

Tipuri de recompense
Gradul de autonomie
Gradul de varietate a sarcinilor
Control direct al performantei

Caracteristicile mediului de lucru

Mediul direct de munca (echitate, control)
Actiuni organizationale (climat de lucru, recompense)

Performanta pe un post are la baza caracteristicile individuale ale unui angajat dar si mediul de lucru: echipa si conditiile de lucru. Ca rezultatele sa existe e necesar ca intre toate cele 3 sa existe un echilibru. Alti factori ce contribuie la motivarea angajatului pot fi: comunicarea, perceptia recompenselor, cooperarea.

Efectele motivarii

– productivitate
– loialitate
– inovare
– satisfactie

Chiar daca motivatia nu reprezinta factorul principal in cresterea productiei, ea este baza oricarei reusite. Oamenii motivati au mereu rezultate si sunt clasati in zona de varf a societatii. Motivatia muncii este o miza a reusitei personale.

In concluzie exista doi factori ce stau la baza succesului unei afaceri: factori individuali ai angajatului si factori organizationali, acesti factori determina comportamentul individului motivat si rezultatele acestuia.

-->