5 November 2014,
 0

In ultimii ani, piata de marketing din Romania a evoluat considerabil si, totodata, companiile au raspuns foarte placut la aceasta ‘provocare’, prin a se extinde atat online cat si offline. Daca in urma cu 10 ani publicitatea era nula pe internet, in momentul de fata cat mai multe firme incearca sa-si faca simtita prezenta si sa atraga cat mai multi clienti.

In acest articol vom discuta, in mare parte, despre publicitatea prin SMS si MMS, campanii de sensibilizare, marketing online si, in acelasi timp, vom enumera si doua nise care apeleaza la aceste moduri de a se expune pe piata.

Publicitatea prin SMS/MMS, de obicei, cuprinde imagini si bannere sau chiar si publicitate negativa asupra unor firme concurente. Chiar daca este la inceput, acest mod de a creste popularitatea este din ce in ce mai utilizabil.
Momentan, in Romania, acest tip de advertising este la inceput, insa, exemplu putem lua de la companii mari precum Ikea, Kellogg, Bloomigdales, Starbucks s.a.m.d., companii ce s-au folosit si se folosesc de acest tip de publicitate. Acest mod de a castiga audienta/clienti este unul foarte util si, in acelasi timp, nu foarte scump.

Pe piata din Romania, pentru moment, puteti gasi, in mare parte, campanii de promovare la site-uri de anunturi, magazine online sau companii de telefonie mobila. Cu siguranta ati primit SMS/MMS de la o companie de pe aceste nise.

Atunci cand discutam despre campanii de sensibilizare a populatiei in diferite domenii, ideea este alta. Fie ca este vorba de proiecte publice sau mai putin publice, trebuie sa luam in calcul faptul ca nu va fi deloc eficace in cazul in care nu exista infrastructura, transparenta si informatii cat mai multe. Campaniile de senzibilizare au un rol de sprijin, iar aici intra in ecuatie sensibilizarea cetatenilor, dar in special informarea in ceea ce priveste noile proiecte, afilieri si fuziuni.

Exista o multime de companii ce apeleaza la acesta forma de campanie pentru a deveni populare, pentru a castiga audienta si, intr-un final, pentru a isi forma o noua clientela ce va ajuta la cresterea profitului in cadrul lor.
Bancile sunt cel mai bun exemplu in ceea ce priveste campaniile de sensibilizare, insa, tot acestea sunt si cele mai importante/puternice institutii care impun respect si seriozitate si care, totodata, au avut curajul de a se adapta pietei si de a se implica mult in rezolvarea problemelor cetatenilor. Singura publicitate de care bancile au nevoie este una sincera deoarece interactiunea dintre institutiile bancare si oameni trebuie sa fie cat mai mare si angajatii acestora trebuie sa isi ofere tot interesul in a-i ajuta.

In acelasi timp, bancile si-au facut cunoscuta prezenta prin intermediul publicitatii. Indiferent ca vorbim despre marketing offline sau online, ideea este aceeasi: de a fi cat mai vizibile si de a atrage clientii prin diferite alternative care, intr-un final, se potrivesc pentru fiecare persoana in parte.

Pentru a va face o idee mai ampla despre companii care practica promovarea prin campanii de sensibilizare, v-am enumerat doua nise:

  • 1Firme de asigurari
  • 2Farmacii
  • Firme de asigurari: reamintire polita de asigurare, noi solutiii de pensie privata, polita de sanatate

In sistemele economic, social-politic si cultural, publicitatea joaca un rol foarte important, iar acesta este un fapt dovedit. Rolul acesteia in industria asigurarilor este acela de a creste numarul persoanelor dornice sa isi faca asigurare. Totodata, in momentul de fata, nu mai mult de 15% din companiile de asigurari autohtone apeleaza la publicitate.

  • Farmacii: produse naturiste, medicamente

Cand vine vorba de farmacii, oamenii sunt foarte deschisi sa cheltuie sume de bani pentru a fi siguri ca nu se imbolnavesc sau ca se fac bine, iar acest lucru a facut ca industria sa devina foarte profitabila si, dupa cum ar spune majoritatea patronilor, un business.

Intrand in domeniul marketingului online, aceasta piata a crescut considerabil in ultimii ani, in momentul de fata devenind deja un ‘must’ (n.r.: obligatoriu) pentru fiecare companie, iar acest lucru se vede atat in veniturile firmelor care s-au extins si si-au mentinut sau crescut pozitia pe internet, cat si in cele ale companiilor noi, dar care au potential, curaj si stiu sa se impuna.

Traim vremuri in care concurenta este una enorma si institutiile private incearca sa ramana vizibile si sa detina monopolul.

-->